Markedspakker

Kongsberg musikkteater tilbyr flere pakker med markedsføring som vil gi din forestilling ekstra oppmerksomhet på nett og i sosiale medier.

Vi gjør markedsføring for deg både gjennom våre egne kanaler og digital markedsføring gjennom eksterne kanaler som Meta, Google mm.

Våre egne kanaler er:
Hjemmeside
Facebook
Instagram
Nyhetsbrev
Digitale skjermer

Noen relevante tall:
Våre nettsider har en årlig trafikk på ca 100.000 brukere og ca 450.000 sidevisninger.
Vi har ca 8000 følgere på Facebook
Nyhetsbrevet vårt har ca 10500 abonnenter. 


Digital Markedsføring
kan vi gjøre for deg gjennom annonsering i disse kanalene:
Meta (Facebook/ Instagram)
Snapchat
Google
Schibsted media
Amedia (Lokalavisa Laagendalsposten og alle Amedia aviser)

Som hovedregel gjør vi ikke markedsføring meda annonser i tradisjonelle kanaler - dvs annonser i papiraviser - da disse erfaringsmessig vanskelig kan måles og gir lite eller ingen effekt. 
Skulle det være ønskelig å gjøre dette så bistår vi med dette mot aviser og radio i området. 

Ulike kanaler krever ulike formater. 
For å komme raskt i gang med våre markedspakker har vi laget en oversikt her:
https://www.kongsbergmusikkteater.no/pQQxeuJ/informasjon-om-bilder-og-video-til-markedspakker

Kort beskrivelse markedspakker

I Grunnpakke får du kun det helt nødvendige. På dette nivået må du selv stå for all videre markedsføring.

I Markedspakke 1 gir vi deg bedre synlighet i våre kanaler. Du får også noe annonsering som en startpakke, og du trenger ikke gjøre så mye selv, annet enn å forsterke synligheten vi gir deg i egne kanaler, ved å feks dele forestillingsdatoer, link til billetter og lignende.

I Markedspakke 2 gir vi deg god og bred synlighet i alle våre kanaler. Vi gjør også digital markedsføring for deg så du trenger bare gjøre minimalt selv som f.eks. å forsterke synligheten vi gir deg i egne kanaler dersom du ser behov for dette.

I Markedspakke 3 sørger vi for ekstremt god synlighet, skreddersydde løsninger og det lille ekstra for å skinne gjennom med budskapet. Her blir alt tatt hånd om fra vår side, og du som arrangør kan være helt trygg på at arrangementet får første prioritet.

Detaljert beskrivelse markedspakker

Grunnpakke: 

Forestillingen legges ut på nettsider og det opprettes FB arrangement.
Administrering av billettsalg via vår billettleverandør. 
Begrenset antall organiske poster på FB/Insta
Oppføring i lokal arrangementskalender. 
Vises på infoskjermer siste 14 dager før forestilling. 

Markedspakke 1:

Forestillingen legges ut på nettsider og det opprettes FB arrangement.
Administrering av billettsalg via vår billettleverandør. 
Oppføring i lokal arrangementskalender. 
Vises på infoskjermer siste 14 dager før forestilling. 
I tillegg:

Betalt dynamisk retargeting- kampanje Facebook (Periode; fra billettsalg starter til forestillings dag)
Synlighet på digital skjerm i foajé i 3 uker før arrangementet
Prioritert og minimum 2 x organisk FB og Instagram organisk post og eller story/reel
God synlighet i nyhetsbrev
Betalt markedsføring Facebook/Instagram/Snapchat/Google/basert på målgruppe og materiell
Budsjett kr 1000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.
 

Markedspakke 2:

Forestillingen legges ut på nettsider og det opprettes FB arrangement.
Administrering av billettsalg via vår billettleverandør. 
Oppføring i lokal arrangementskalender. 
Vises på infoskjermer siste 14 dager før forestilling. 
I tillegg:

  • Betalt dynamisk retargeting- kampanje Facebook (Periode; fra billettsalg starter til forestillings dag)
  • Synlighet på digital skjerm i foajé i 4 uker før arrangementet
  • Prioritert og minimum 4 x organisk FB og Instagram organisk post og eller story/reel
  • Digital annonse i 3 formater (desktop/laptop/mobil) i Amedia aviser i området. 
  • Deltakelse i digitale samleannonser med andre forestillinger i samme kategori ( Eks; er det en barneforestilling tas den med i felles samleannonse for barneforestillinger på Kongsberg Musikkteater i inneværende periode)
  • God synlighet i nyhetsbrev
  • Betalt markedsføring Facebook/Instagram/Snapchat/Google/basert på målgruppe og materiell
  • Budsjett kr 2000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.

Markedspakke 3:

Forestillingen legges ut på nettsider og det opprettes FB arrangement.
Administrering av billettsalg via vår billettleverandør. 
Oppføring i lokal arrangementskalender. 
Vises på infoskjermer siste 14 dager før forestilling. 
I tillegg:

  • Betalt dynamisk retargeting- kampanje Facebook (Periode; fra billettsalg starter til forestillings dag)
  • Synlighet på digital skjerm i foajé i 8 uker før arrangementet.
  • Prioritert og minimum 6 x organisk FB og Instagram organisk post og eller story/reel
  • Egen plass på nettsidens forside i minimum 4 uker
  • Eget nyhetsbrev  med mulighet til lukket forsalg til abonnenter (generer normalt 50-150 solgte billetter)
  • Betalt markedsføring Facebook/Instagram/Snapchat/Google basert på målgruppe og materiell
  • Synlighet på skjermer i foajé ca 8 uker før arrangementet
  • Digital annonse i 3 formater (desktop/laptop/mobil) i Amedia aviser i området.
  • Plass på «Vi anbefaler» under Program på nettsiden
  • Mulighet for videoannonse på kino
  • Budsjett kr 3000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.
Priser markedspakker

Grunnpakke (Kr: 0,-): 

Markedspakke 1 (Kr 5.500,-):
Budsjett kr 1000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.

Markedspakke 2 (Kr 9.500,-):

Budsjett kr 2000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.

Markedspakke 3 (Kr 14.500,-)
Budsjett kr 3000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.

Priser markedspakker lokal kultur

Lokale kor/korps mm som fremfører sine egne forestillinger får bistand til markedsføring til sterkt subsidierte priser. Prisene for lokal kultur utøvere er:

Markedspakke 1: Kr 2500,-
Budsjett kr 1000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.

Markedspakke 2: Kr 4.500,-
Budsjett kr 2000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.

Markedspakke 3: Kr 9..500,-
Budsjett kr 3000,- for ad-spending inkludert. Utvidet budsjett etter avtale.